Pagina's

woensdag 12 oktober 2011

lazy parenting

ik ben een luie moeder
mijn medestanders verzekeren mij - geruststellend-
dat dat vaak de beste moeders zijn
smile smile

de luiheid situeert zich niet in het vervullen van zijn basisbehoeftes
ik sta persoonlijk in voor de voeding van mijn kleine man
en zijn groentenpapjes worden met culinaire zorg bereid
op zijn andere toespijs en snacks wordt met argusogen toegekeken
bio - suikervrij - puur natuur

ook lichamelijke nabijheid komt hem niets te kort
hij wordt gedragen, geknuffeld, gekoesterd
heeft een standaard afspraak in het grote bed
vast op zaterdag en zondagochtend
zonder tegenwoord bij ziekte, dringende troost,
en ochtendlijke snoezelnood

maar ik ben dus lui in opvoeden
ik heb er rotsvast vertrouwen in
dat het allemaal wel goed komt

hij heeft zichzelf met een lepel leren eten
hij kon het gewoon opeens
ik heb hem gewoon laten experimenteren
een handje helpt nog af en toe,
maar hij is zo fier
zelluf geleerd, mama

doorslapen doet hij meestal
maar nachtelijke ongemakken worden opgelost
the easy way
bij mama in bed
even bijtanken
binnen de 5 minuten is alles weer peis en vree
en ligt iedereen - ook papa -
weer in dromenland

het komt allemaal wel goed
ik ken geen 18 jarige die nog borst nodig heeft
of die met zijn handen eet
- tenzij in de quik.

dju daar ben ik dus waarschijnlijk ook al te veel energie aan het insteken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten