Pagina's

donderdag 20 oktober 2011

wenen ...

Geschreven op 17 oktober 2011

Ik ben deze dagen in Wenen
stad van Mozart
van Klimt
van paarden en koets
van Sissi ook

Hoewel, Sissi was - naar het schijnt -
niet zo vaak in Wenen
ze verliet nogal eens man - en kroost

Cynische vergelijking
ook ik liet mijn kroost achter
in vaardige handen
en geduldige armen
maar mijn moederhart kreeg een deuk

de deuk werd veroorzaakt
door varicella
wind- water- en wijnpokken
voor de ervaringsdeskundige
chicken pocs voor mijn co-congresgangers

een 10-tal pokken
- ingeperkt door mama's anti-stoffen -
veroorzaken dezer dagen
nachtelijk ongenoegen in België
dat - spijtig genoeg - niet kan bedongen
worden  met moedermelk

en dus is er twijfel
is de presentatie van 10 jaar werk
belangrijker dan 15 maanden
onverdeelde moederliefde?

laat ik mijn verstand mij terecht
wijsmaken dat het vliegtuig pas
binnen 2 dagen vertrekt
en ik tot dan mijn tijd hier uitzit?

That's a good question!
zouden de collega's hier zeggen

maar binnen 2 dagen komt
mijn schatje naar mij
toegelopen en ga ik - Sissie gewijs -
door mijn kniën om hem in mijn
armen te sluiten.

de pokjes staan ondertussen ooooveral. maar mama is er weer ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten