Pagina's

zondag 24 februari 2013

Sneeuw

Ik dacht
dat de winter voorbij was
Okay, ik was gewaarschuwd
voor deze sneeuwbuien
Maar ik ben zo gebrand op de lente
een schraal zonnetje,
een frisse plensbui
gevolgd door een regenboog
Het zou me goed gedaan hebben

Maar het werd dus
- noodgedwongen -
een lazy sunday
met het traditionele
ochtend-uitslaap-moment
Hét familie-moment in bed
waar we allemaal zo naar uitkijken
gedurende de week.

Waar is de tijd dat we
met z'n vieren 's ochtends in bed lagen
Simon spelend met zijn spookje
en zijn maantje
Tuur* in mijn buik
die tweede december voor de laatste keer
's Anderendaags begon de winter
kwam de eerste ijzel
de eerste sneeuw

Had iemand mij toen verteld
dat de winter een eeuwigheid zou duren
ik zou me voorzien hebben
in wollen pullen
en dikke dekens
Maar mijn binnenfleece
is al uit mijn winterjas
al mijn winterkleren zijn te klein
en versleten
en ik heb het koud

Ik verwarm mij aan kaarsjes
en theelichtjes
aan lieve knuffels
en hartverwarmende quotes
zoals deze die ik vanmorgen las:

Snowflakes are kisses from heaven

Kusje terug, lieve schat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten