Pagina's

woensdag 18 februari 2015

adventures in co-sleeping

Norah en ik slapen samen
al bijna 9 maanden.
Papa ruilt geregeld
het echtelijk bed voor het logeerbed
want de vrouwen hebben plaats nodig
veel plaats

Daarbij komt dat moeder
en dochter op elkaar gelijken
en vreselijk grompotten zijn
wanneer ze 's nachts wakker worden
Mijn heupen en rug hebben
nogal wat ondersteuning nodig
en van zij veranderen heeft iets weg
van een volksverhuizing

Toch moet dat dus regelmatig
dat van kant veranderen
Anders eindigt de nacht
in een melkzwembad
of - erger - een borstontsteking

Omdat ik wist dat ik
wilde samenslapen
liet ik de papa van het baby-bed
een co-sleeper maken
die tegen het grote bed staat

En daarmee is ook het belangrijkste gezegd
die co-sleeper is vooral uitwijkruimte.
In het begin diende het vooral als nachtkastje
Eens verhuisd naar de co-sleeper
begon ze meestal een hunkerend
kreungeluid te produceren
dat verholpen werd met enig huidcontact
Later gebeurden de dutjes overdag
meestal in het grote bed
(Ik sloop stiekem weg om geen slapende
baby wakker te maken)

En eens er rol- sluip-
en kruippogingen waren
werd de hele constructie
te onveilig.
dus deed het reisbedje zijn intrede
Onnodig te vertellen
dat de kamer redelijk vol staat

Dutjes en begin van de nacht
gebeuren in het reisbedje.
Maar na het eerste nachtborstje
blijft mevrouwtje in het grote bed
Jaja het grote bed.
ik schuif haar wel eens in de co-sleeper
maar meestal val ik
- al voedend - in slaap
en wordt pas wakker bij het gefriemel
voor een volgend rondje

de zaligste momenten zijn echter
als ik wakker kan blijven
tot ze voldaan is
dan laat ze met een snok
mijn tepel ontsnappen uit haar mondje
om zich er vervolgens - schuddend -
tegen te installeren.
Eén zeldzame keer draait ze zich van mij weg
en duwt ze haar poep in mijn buik

en slaapt verder
de slaap der onschuldigen

2 opmerkingen:

  1. Zo mooi geschreven weeral, en zo herkenbaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Leentje,
    We nomineerden je voor de Liebster Award. Morgen rond 06:00 komt onze blogpost online.
    Groetjes,
    An en Eveline

    BeantwoordenVerwijderen